Με σκοπό να βελτιωθούν οι ψηφιακές υπηρεσίες που είναι κατάλληλες για την παιδική ηλικία και να διασφαλιστεί η προστασία, η ενδυνάμωση και ο σεβασμός όλων των παιδιών στο Διαδίκτυο, η Ε.Ε. ενέκρινε τη νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα καλύτερο διαδίκτυο για τα παιδιά (BIK+) τον Μάιο 2022.

Ουσιαστικά αποτελεί το ψηφιακό σκέλος της συνολικής στρατηγικής της ΕΕ για τα δικαιώματα του παιδιού της Επιτροπής και αντανακλά την ψηφιακή αρχή «Τα παιδιά και οι νέοι θα πρέπει να προστατεύονται και να χειραφετούνται στο Διαδίκτυο». Επιπλέον, ακολουθεί την πρόσφατη πολιτική συμφωνία σχετικά με την πρόταση για το Digital Services Act (Πράξη για τις ψηφιακές υπηρεσίες), η οποία περιέχει νέες διασφαλίσεις για την προστασία των ανηλίκων και απαγορεύει στις διαδικτυακές πλατφόρμες να προβάλλουν στοχευμένες διαφημίσεις σε ανηλίκους με βάση το προφίλ τους.

Αρχές και πυλώνες της στρατηγικής

Η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά καθορίζει το όραμα για μια ψηφιακή δεκαετία για τα παιδιά και τους νέους, με βάση τρεις κύριους πυλώνες:

  1. Ασφαλείς ψηφιακές εμπειρίες για την προστασία των παιδιών από επιβλαβές και παράνομο διαδικτυακό περιεχόμενο, επιβλαβείς και παράνομες συμπεριφορές και κινδύνους, καθώς και για τη βελτίωση της ευημερίας τους μέσω ενός ασφαλούς και κατάλληλου για την ηλικία τους ψηφιακού περιβάλλοντος.
  2. Ψηφιακή ενδυνάμωση, ώστε τα παιδιά να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες για να προβαίνουν σε τεκμηριωμένες επιλογές και να εκφράζονται με ασφάλεια και υπευθυνότητα στο Διαδίκτυο.
  3. Ενεργός συμμετοχή, σεβασμός προς τα παιδιά και παροχή της δυνατότητας να εκφράσουν τις απόψεις τους στο ψηφιακό περιβάλλον, με περισσότερες πρωτοβουλίες για την προώθηση καινοτόμων και δημιουργικών ασφαλών ψηφιακών εμπειριών.

Έκδοση φιλική προς τα παιδιά

Η Ε.Ε. έχει δημοσιεύσει μια φιλική προς τα παιδιά έκδοση της ευρωπαϊκής στρατηγικής για ένα καλύτερο Διαδίκτυο για τα παιδιά, που διατίθεται σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. για λήψη και χρήση. Ουσιαστικά αποσκοπεί στο να ενημερώσει και να επεξηγήσει τα σχέδια της στα παιδιά  ώστε να απολαµβάνουν και εκείνα με τη σειρά τους με ασφάλεια οτιδήποτε μπορεί να τους προσφέρει ο διαδικτυακός κόσµος,. Παράλληλα, αυτή η εκδοχή δύναται να χρησιμοποιηθεί και από γονείς και εκπαιδευτικούς ως εκπαιδευτικό υλικό.

Για τα τελευταία νέα μπορείτε να ενημερώνεστε από τον ιστότοπο BIK Youth.

Περισσότερες πληροφορίες, βοήθεια, δυνατότητες συµµετοχής στις δραστηριότητες της οµάδας νέων ή πληροφορίες για οποιοδήποτε ζήτηµα που αφορά το Διαδίκτυο, μπορείτε να επικοινωνείτε με το Εθνικό Κέντρο Ασφαλούς ∆ιαδικτύου.

© Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Οργανισμός
array(25) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(13) "field_roadmap" ["label"]=> string(54) "Χρονοδιάγραμμα/οδικός χάρτης" ["name"]=> string(7) "roadmap" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(4) "text" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(7) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(14) "group_strategy" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["placeholder"]=> string(0) "" ["maxlength"]=> int(255) ["rows"]=> string(0) "" ["new_lines"]=> string(0) "" ["_name"]=> string(7) "roadmap" ["_valid"]=> int(1) ["prepend"]=> string(0) "" ["append"]=> string(0) "" }
array(21) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(31) "field_latest_update_of_strategy" ["label"]=> string(62) "Τελευταία αναθεώρηση στρατηγικής" ["name"]=> string(25) "latest_update_of_strategy" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(11) "date_picker" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(8) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(14) "group_strategy" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["display_format"]=> string(5) "d/m/Y" ["return_format"]=> string(5) "d/m/Y" ["first_day"]=> int(1) ["_name"]=> string(25) "latest_update_of_strategy" ["_valid"]=> int(1) }
array(27) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(12) "field_budget" ["label"]=> string(28) "Προϋπολογισμός" ["name"]=> string(6) "budget" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(11) "

N/A

" ["menu_order"]=> int(9) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(1) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(14) "group_strategy" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["placeholder"]=> string(0) "" ["maxlength"]=> string(0) "" ["rows"]=> string(0) "" ["new_lines"]=> string(0) "" ["_name"]=> string(6) "budget" ["_valid"]=> int(1) ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(1) ["delay"]=> int(0) }
Προϋπολογισμός

N/A

array(23) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(28) "field_strategy_state_of_play" ["label"]=> string(62) "Υφιστάμενη κατάσταση στρατηγικής" ["name"]=> string(22) "strategy_state_of_play" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(0) "" ["menu_order"]=> int(10) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(0) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(14) "group_strategy" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(0) ["delay"]=> int(0) ["_name"]=> string(22) "strategy_state_of_play" ["_valid"]=> int(1) }
array(27) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(30) "field_stakeholders_involvement" ["label"]=> string(37) "Εμπλεκόμενοι φορείς" ["name"]=> string(24) "stakeholders_involvement" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(74) "

Φορείς Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα

" ["menu_order"]=> int(11) ["instructions"]=> string(0) "" ["required"]=> int(1) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(14) "group_strategy" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["placeholder"]=> string(0) "" ["prepend"]=> string(0) "" ["append"]=> string(0) "" ["maxlength"]=> string(0) "" ["_name"]=> string(24) "stakeholders_involvement" ["_valid"]=> int(1) ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(1) ["delay"]=> int(0) }
Εμπλεκόμενοι φορείς

Φορείς Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα

Ομάδα-στόχος
  • Ψηφιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
Χώρα
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
Γλώσσα
  • Ελληνική
  • Γερμανική
  • Γαλλική
  • Ιταλική
  • Ολλανδική
  • Δανέζικη
  • Ισπανική
  • Πορτογαλική
  • Σουηδική
  • Φινλανδική
  • Εσθονική
  • Λετονική
  • Λιθουανική
  • Μαλτέζικη
  • Ουγγρική
  • Πολωνική
  • Σλοβάκικη
  • Σλοβενική
  • Βουλγαρική
  • Ιρλανδική
  • Ρουμανική
  • Κροατική
  • Αγγλική
Είδος πρωτοβουλίας
  • Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ
Διαβάσετε περισσότερα