«Θεμελιώδεις γνώσεις Τεχνητής Νοημοσύνης I: Εισαγωγή στην ΤΝ, Πράκτορες» είναι ένα πρόγραμμα μαθημάτων εισαγωγικού επιπέδου, το οποίο δημιουργήθηκε από το Γερμανικό Κέντρο Ερευνών για την Τεχνητή Νοημοσύνη (DFKI) μέσω της πλατφόρμας μάθησης KI-Campus για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ), η οποία έχει ως στόχο να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με θεμελιώδεις γνώσεις σχετικά με την ΤΝ ως ερευνητικό πεδίο. Το KI-Campus, ή Γερμανικό Δίκτυο Τεχνητής Νοημοσύνης (AI Campus) είναι ένα έργο έρευνας και ανάπτυξης (R&D) που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας (BMBF). Η πλατφόρμα μάθησης είναι διαθέσιμη στο κοινό σε δοκιμαστική έκδοση (beta) από το 2020 και βρίσκεται σε συνεχή εξέλιξη, προσφέροντας προγράμματα κατάρτισης και ευκαιρίες αναβάθμισης δεξιοτήτων στα αγγλικά και τα γερμανικά. Η DFKI είναι η κορυφαία μη κερδοσκοπική σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα της Γερμανίας για την καινοτομία στον τομέα της τεχνολογίας λογισμικού στις μεθόδους Τεχνητής Νοημοσύνης.
Το μάθημα «Θεμελιώδεις γνώσεις Τεχνητής Νοημοσύνης I» αποτελεί μέρος της σειράς μαθημάτων «Θεμελιώδεις γνώσεις Τεχνητής Νοημοσύνης Ι-IV», μιας συλλογής μεμονωμένων μαθημάτων που αφορούν διαφορετικές μεθοδολογίες ΤΝ, τα οποία μπορούν να ολοκληρωθούν ξεχωριστά το ένα από το άλλο. Το πρώτο μάθημα, «Εισαγωγή στην ΤΝ, Παράγοντες», επικεντρώνεται στη διασταύρωση της ΤΝ και της έρευνας και εισάγει την έννοια του ορθολογικού παράγοντα (όρος που χρησιμοποιείται στα οικονομικά, στη θεωρία των παιχνιδιών και στην ΤΝ για να υποδηλώσει τη λήψη αποφάσεων και την δράση). Ορθολογικός παράγοντας είναι κάθε οντότητα που είναι σε θέση να λαμβάνει αποφάσεις — είτε πρόκειται για άνθρωπο είτε για εταιρεία, μηχανή ή για εφαρμογή λογισμικού. Τα θέματα που καλύπτονται από τον κύκλο μαθημάτων περιλαμβάνουν: τη δοκιμή Turing (Turing test) και τη σημασία της για την ανάπτυξη της ΤΝ ως πεδίου έρευνας, την ιστορία και την εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και τα διάφορα στάδια προόδου που επιφέρει η ΤΝ.
Μέσω ενός συνδυασμού συζητήσεων, αυτοαξιολόγησης και ασύγχρονων δραστηριοτήτων μάθησης, οι συμμετέχοντες καλούνται επίσης να εξετάσουν τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα και να αναπτύξουν βαθύτερη κατανόηση των περιορισμών, των προκλήσεων και των ευκαιριών της ΤΝ και της μελλοντικής εφαρμογής της. Οι εκπαιδευόμενοι εισάγονται επίσης στους διάφορους τύπους ορθολογικών παραγόντων και στην υποκείμενη αρχιτεκτονική τους και αγγίζουν επίκαιρα θέματα στην έρευνα για την ΤΝ, όπως η μεταφορά μάθησης (ή εποπτευόμενη μάθηση) και η ενισχυτική μάθηση (ή ανάπτυξη παραγόντων αυτοδιδασκαλίας για την επίλυση ενός προβλήματος).
Το μάθημα βασίζεται στην 4η έκδοση του γερμανικού εγχειριδίου του 2020 με τίτλο Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη (Τεχνητή Νοημοσύνη — Μια σύγχρονη προσέγγιση στα αγγλικά) των Stuart Russell και Peter Norvig. Το μάθημα «Θεμελιώδεις γνώσεις Τεχνητής Νοημοσύνης I: Εισαγωγή στην τεχνητή νοημοσύνη, Πράκτορες» είναι διαθέσιμο στα αγγλικά με γερμανικούς υπότιτλους και μπορεί να ληφθεί δωρεάν και εξ ολοκλήρου στο διαδίκτυο. Μπορείτε να ξεκινήσετε οποτεδήποτε, το υλικό του μαθήματος κατανέμεται σε 5 εβδομάδες και απαιτεί μέση δέσμευση χρόνου 2 ωρών την εβδομάδα.
Aναδημοσίευση κειμένου, Foundations of Artificial Intelligence I: Introduction to AI, Agents , Digital Skills & Jobs Platform.
Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση