21/10/2024 16:00:00 - 25/10/2024 17:30:00



Από τις 21 έως τις 25 Οκτωβρίου 2024, η Ένωση Μέσων Ενημέρωσης & Μάθησης (Media & Learning Association – MLA) διοργανώνει, σε συνεργασία με διάφορους εταίρους, μια σειρά εκδηλώσεων εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Εγγραμματισμού της UNESCO, με στόχο την προώθηση της παγκόσμιας κατανόησης και ενίσχυσης των δεξιοτήτων χρήσης των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Η Παγκόσμια Εβδομάδα Εγγραμματισμού στα Μέσα και την Πληροφόρηση θα εορταστεί παγκοσμίως από τις 24 έως τις 31 Οκτωβρίου 2024.  Το αποκορύφωμά της θα είναι ένα παγκόσμιο συνέδριο που θα φιλοξενηθεί από την UNESCO  και το Χασεμιτικό Βασίλειο στο Αμμάν της Ιορδανίας, στις 30-31 Οκτωβρίου 2024, με θέμα: «Τα νέα ψηφιακά σύνορα της πληροφόρησης: Εγγραμματισμός στα Μέσα Επικοινωνίας και στην Πληροφόρηση για το Δημόσιο Συμφέρον». Στο συνέδριο αυτό θα εξετασθούν οι  προκλήσεις και οι ευκαιρίες που φέρνουν οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη, και η νέα γενιά δημιουργών ψηφιακού περιεχομένου, στην παραγωγή και διάδοση πληροφοριών για το δημόσιο συμφέρον.

Εκδηλώσεις καθόλη τη διάρκεια της Εβδομάδας

Η MLA σε συνεργασία με οργανισμούς, όπως η Ακαδημία Deutsche Welle, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Ψηφιακών Μέσων (European Digital Media Observatory – EDMO), το MediaWise — Poynter Institute και το Media Education Lab, θα φιλοξενήσει μια σειρά διαδικτυακών συνεδριών και εργαστηρίων.  Αυτά αποτελούν μέρος του φθινοπωρινού προγράμματος της τρέχουσας πρωτοβουλίας της MLA, «Διαδικτυακά σεμινάρια της Τετάρτης για τον Ψηφιακό & Πολυμεσικό Εγγραμματισμό στην Ευρώπη», μια σειρά μηνιαίων διαδικτυακών συνεδριών που εστιάζουν σε διάφορα θέματα σχετικά με τον ψηφιακό και πολυμεσικό εγγραμματισμό στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Το θέμα κάθε συνεδρίας επιλέγεται με βάση τις τρέχουσες πρωτοβουλίες, τις τάσεις εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας, και τις συνεργασίες με άλλους οργανισμούς, με τη συμβολή των ομάδων ειδικού ενδιαφέροντος για τον ψηφιακό και πολυμεσικό εγγραμματισμό και την κατάρτιση των εκπαιδευτικών. 

Αναλυτικά, το πρόγραμμα των εκδηλώσεων περιλαμβάνει:

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024, και ώρα 15.00 – 16.30: MLA x EDMO

Παρουσίαση των κατευθυντήριων γραμμών για αποτελεσματικές  πρωτοβουλίες εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικονωνίας

Στη συνεδρίαση αυτή θα εγκαινιασθούν επίσημα οι κατευθυντήριες γραμμές του EDMO για αποτελεσματικές πρωτοβουλίες εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας, με στόχο την ενίσχυση των προσπαθειών στον τομεά αυτό, σε ολόκληρη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Αυτές οι κατευθυντήριες γραμμές (παλαιότερα γνωστά ως Πρότυπα και Καλές Πρακτικές), που αναπτύχθηκαν από την ομάδα εργασίας του EDMO με την εκτεταμένη συμβολή από κόμβους του EDMO, επαγγελματίες και εμπειρογνώμονες, προσφέρουν σαφείς και πρακτικές αρχές για τις νέες και για τις τρέχουσες πρωτοβουλίες εγγραμματισμού.

Η συνεδρία αυτή θα περιλαμβάνει συζήτηση σε πάνελ με τη συμμετοχή μελών της ομάδας εργασίας του EDMO, για ανταλλαγή ιδεών και συζήτηση σχετικά με την πρακτική εφαρμογή αυτών των αρχών και τον αντίκτυπό τους. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να υποβάλουν ερωτήσεις, και να συμμετάσχουν σε ουσιαστικό διάλογο.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024, και ώρα 15.00 – 16.30: MLA x MediaWise — Ινστιτούτο Poynter

Συζήτηση σε πάνελ για τις προκλήσεις που θέτει η τεχνητή νοημοσύνη στον εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας

Στη συζήτηση αυτή θα διερευνηθούν τα κρίσιμα ζητήματα της τοπικής προσαρμογής, και της εξατομίκευσης των πόρων εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας, στο πλαίσιο της τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης, θα διερευνηθούν οι προκλήσεις που παρουσιάζει η τεχνητή νοημοσύνη, όπως οι εσφαλμένες μεταφράσεις, οι παρερμηνείες, το φιλτράρισμα περιεχομένου, οι προκαταλήψεις και τα στερεότυπα, και θα συζητηθεί ο τρόπος με τον οποίο αυτά τα ζητήματα επηρεάζουν τις παγκόσμιες προοπτικές και καλές πρακτικές. Με πληροφορίες από ερευνητές και επαγγελματίες, η συζήτηση θα αναδείξει ευκαιρίες για την πλοήγηση στις πολυπλοκότητες της τεχνητής νοημοσύνης και την προώθηση της αποτελεσματικής, πολιτισμικά ευαίσθητης εκπαίδευσης στον εγγραμματισμό στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2024, και ώρα 15.00 – 16.30: MLA x Media Education Lab

Οικοδόμηση ανθεκτικών κοινοτήτων, με τη χρήση του εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας για την καταπολέμηση του εξτρεμισμού, του μίσους και της βίας

Στην τρίτη συνεδρία θα διερευνηθούν ο εγγραμματισμός στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας ως προληπτικό εργαλείο για την αντίσταση στην επιβλαβή επικοινωνία, την πρόληψη του εξτρεμισμού και την προώθηση ισχυρότερων, πιο συμπεριληπτικών και με σεβασμό κοινοτήτων. Το έργο του Media Education Lab θα τεθεί στο επίκεντρο της συνεδρίασης, καθώς και το έργο της πρωτοβουλίας COURAGEOUS RI και άλλων πρωτοβουλιών που αποσκοπούν στην οικοδόμηση της κοινωνικής συνοχής. Οι συμμετέχοντες θα εξετάσουν πως η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση μπορούν να μειώσουν τη βία που προκαλείται από τη διχαστική επικοινωνία, και πως ο εγγραμματισμός στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ουσιαστικών αλλαγών.

Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024, και ώρα 15.00 – 16.30: MLA x Ακαδημία Deutsche Welle

Εγγραμματισμός στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας για περιθωριοποιημένες κοινότητες

Συνδιοργανωμένη από την Ένωση Media Learning Association και την Ακαδημία Deutsche Welle, η συνεδρία αυτή θα αναδείξει υποδειγματικές προσεγγίσεις εγγραμματισμού που προωθούν την ένταξη και τη συμμετοχή συγκεκριμένων ομάδων, όπως οι αυτόχθονες πληθυσμοί, οι αγροτικές κοινότητες, οι υποεξυπηρετούμενοι νέοι και τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες. Θα προβληθούν διάφορα σχέδια και πρωτοβουλίες από την Αφρική, τη Λατινική Αμερική, τα Κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη και την Ευρώπη, προβάλλοντας μια ποικιλία πρακτικών προσεγγίσεων και παιδαγωγικών μεθόδων που διασφαλίζουν την αλληλεπίδραση και τη δημιουργική μάθηση για τη βελτίωση της κοινωνικής συνοχής και του ενεργού διαλόγου. Μέσω παρουσιάσεων και διαλόγου, οι συμμετέχοντες θα διερευνήσουν τον τρόπο με τον οποίο ο εγγραμματισμός στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας μπορεί να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ουσιαστικών αλλαγών στις ευάλωτες κοινότητες.

Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024, και ώρα 15.00 – 16.30: MLA x EDMO στο Beyond the Hype

Πρακτικές στρατηγικής για επιτυχημένες συνεργασίες με φορείς επιρροής για την προώθηση του εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας

Στην ψηφιακή εποχή, οι influencers και οι νέοι δημιουργοί περιεχομένου ασκούν σημαντική επιρροή στο νεανικό κοινό. Αξιοποιώντας την εμβέλεια και τη δημιουργικότητά τους, και αγκαλιάζοντας το γεγονός ότι αντιπροσωπεύουν τη φωνή της γενιάς τους, οι οργανισμοί μπορούν να ενισχύσουν τα μηνύματα για τον εγγραμματισμού στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας, και να δημιουργήσουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις. Κατά την 90λεπτη εκπαίδευση EDMO θα διερευνηθεί η διαδικασία συνεργασίας μεταξύ ΜΚΟ, φορέων της κοινωνίας των πολιτών, κυβερνητικών φορέων και παραγόντων επιρροής, νέων δημιουργών περιεχομένου. Επίσης, θα συζητηθεί ο τρόπος εντοπισμού και συνεργασίας με τους κατάλληλους influencers, η δημιουργία αμοιβαία επωφελών εταιρικών σχέσεων, ο καθορισμός των καταλληλότερων πλατφορμών και μορφών μέσων κοινωνικής δικτύωσης για διάφορες παρεμβάσεις, και η μέτρηση του αντικτύπου αυτών των πρωτοβουλιών. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν χρήσιμες συμβουλές για την έναρξη συνεργασιών και τη μεγιστοποίηση των προσπαθειών τους για τον εγγραμματισμό στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας.

Εγγραφές

Οι εγγραφές για αυτές τις εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μέσω της ιστοσελίδας Media & Learning Association. Η συνεδρίαση της Παρασκευής 25 Οκτωβρίου 2024 πρέπει να πραγματοποιηθεί σε εξωτερική πλατφόρμα και η προθεσμία εγγραφών λήγει την 23η Οκτωβρίου 2024.   

Media & Learning Association

Είναι μια διεθνής, μη κερδοσκοπική ένωση με έδρα το Βέλγιο, η οποία ιδρύθηκε το 2012, με σκοπό την προώθηση και την τόνωση της χρήσης των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, ως τρόπου ενίσχυσης της καινοτομίας και της δημιουργικότητας στη διδασκαλία και τη μάθηση σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Στα μέλη της περιλαμβάνονται εθνικοί και περιφερειακοί φορείς που είναι επιφορτισμένοι με την προώθηση της καινοτομίας στη διδασκαλία και τη μάθηση, καθώς και πανεπιστήμια, υπουργεία παιδείας και δίκτυα σχολείων. 

Είναι αφιερωμένη στην προώθηση της εκπαίδευσης μέσω της στρατηγικής αξιοποίησης των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, και των ψηφιακών τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης. Η αποστολή της είναι η προώθηση και η ενίσχυση της καινοτομίας, και η δημιουργικότητα στη διδασκαλία και τη μάθηση, ενδυναμώνοντας τους εκπαιδευτικούς, τους εκπαιδευόμενους και τα ιδρύματα με τις απαραίτητες δεξιότητες και ικανότητες για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας και των ψηφιακών εργαλείων στις καθημερινές τους πρακτικές. Η εστίασή της εκτείνεται σε διάφορους κρίσιμους τομείς, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των μέσων ενημέρωσης και επικοινωνίας, της διευρυμένης πραγματικότητας (XR) και της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, του εγγραμματισμού στα ψηφιακά μέσα, της κατάρτισης των εκπαιδευτικών στον εγγραμματισμό στα ψηφιακά μέσα. Στόχος της Ένωσης είναι να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του εντοπισμού και της ανταλλαγής καλών πρακτικών, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη στρατηγικών και δικτύων ψηφιακού και πολυμεσικού εγγραμματισμού και να εμπνέει καινοτόμες λύσεις για την ενίσχυση των παιδαγωγικών προσεγγίσεων μέσω εργαλείων και υπηρεσιών που βασίζονται στα μέσα ενημέρωσης και επικοινωνίας. Οι στόχοι της ευθυγραμμίζονται με το όραμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προώθηση μιας εκπαιδευτικής προσέγγισης με ψηφιακές δυνατότητες, και την καταπολέμηση της παραπληροφόρησης.

Αναδημοσίευση κειμένου:  A full week of media literacy events by Media & Learning Association

Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση

Organization
Digital skill level
  • Basic
  • Intermediate
Digital technology / specialisation
  • Artificial Intelligence
  • Digital skills
Event setting
  • Virtual Live
Country
  • European Union
Industry - Field of Education and Training
  • Literacy and numeracy
Target audience
  • Digital skills in education.
  • Digital skills for all
Target language
  • English
Type of initiative
  • EU institutional initiative
Διαβάσετε περισσότερα