Ο πίνακας αποτελεσμάτων Women in Digital Scoreboard 2024 αξιολογεί την ένταξη των γυναικών στους ψηφιακούς τομείς, εστιάζοντας στη συμμετοχή τους σε θέσεις εργασίας, σταδιοδρομία και στην επιχειρηματικότητα στον τομέα της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ). Αυτή η πρωτοβουλία βοηθά στην παρακολούθηση της προόδου της Ευρώπης προς τη μείωση του ψηφιακού χάσματος των φύλων και τη διασφάλιση μιας πιο  δίκαιης ψηφιακής κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.

Γιατί οι γυναίκες στις ΤΠΕ έχουν σημασία

Παρά τις αυξανόμενες ευκαιρίες, οι γυναίκες και τα κορίτσια εξακολουθούν να υποεκπροσωπούνται στους ρόλους των ΤΠΕ σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτή η ανισορροπία μεταξύ των φύλων όχι μόνο εμποδίζει την κοινωνική πρόοδο, αλλά περιορίζει επίσης την οικονομική ανάπτυξη εντός της ΕΕ. Η έλλειψη γυναικείας συμμετοχής στην ψηφιακή σταδιοδρομία αναγνωρίζεται ως χαμένη ευκαιρία, τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά.

Αναγνωρίζοντας τη σημασία της ισότητας των φύλων στην ψηφιακή τεχνολογία, το πολιτικό πρόγραμμα  για την Ψηφιακή Δεκαετία έθεσε φιλόδοξους στόχους: Η Ευρώπη έχει  στόχο να απασχολήσει τουλάχιστον 20 εκατομμύρια ειδικούς ΤΠΕ έως το 2030, ενθαρρύνοντας παράλληλα ενεργά τις γυναίκες να εισέλθουν στον τομέα.

Τι μετράει ο πίνακας αποτελεσμάτων για τις γυναίκες στο ψηφιακό τομέα 

Για την αξιολόγηση της προόδου, ο πίνακας αποτελεσμάτων για τις γυναίκες στον ψηφιακό πίνακα παρέχει ένα συστηματικό εργαλείο μέτρησης. Αξιολογεί τα κράτη μέλη της ΕΕ σε τρεις βασικές διαστάσεις:

  1. Χρήση του διαδικτύου: Πώς ασχολούνται οι γυναίκες με το διαδίκτυο στην καθημερινή ζωή.
  2. Δεξιότητες χρήστη του διαδικτύου: Το επίπεδο των ψηφιακών δεξιοτήτων που κατέχουν οι γυναίκες.
  3. Ειδικές δεξιότητες και απασχόληση: Ο αριθμός των γυναικών σε ρόλους και σταδιοδρομίες ειδικευμένων στις ΤΠΕ.

Χρησιμοποιώντας 13 δείκτες, ο πίνακας αποτελεσμάτων βασίζεται στα δεδομένα της Eurostat για να παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της ένταξης των γυναικών στην ψηφιακή οικονομία. Παλαιότερα αποτελούσε μέρος του Δείκτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI), τώρα πλεόν χρησιμεύει ως αυτόνομο εργαλείο για την παρακολούθηση της προόδου που σχετίζεται με το φύλο στους ψηφιακούς τομείς.

Τι νέο υπάρχει στον πίνακα αποτελεσμάτων του 2024

Η επικαιροποίηση του 2024 περιλαμβάνει λεπτομερή προφίλ χωρών, στα οποία παρουσιάζονται οι επιδόσεις κάθε κράτους μέλους, παράλληλα με μεθοδολογικό σημείωμα που εξηγεί τους δείκτες και τους υπολογισμούς που χρησιμοποιήθηκαν. Τα πορίσματα του τρέχοντος έτους βασίζονται στα πιο πρόσφατα στοιχεία της Eurostat και ευθυγραμμίζονται με άλλες εκθέσεις της ΕΕ, όπως η κατάσταση της ψηφιακής δεκαετίας (2023-2024) και οι δείκτες DESI.

Για να δοθεί μια πλήρης εικόνα της σύγκλισης των φύλων στις ΤΠΕ, αυτά τα δεδομένα πρέπει να επανεξεταστούν σε συνδυασμό με τους  εθνικούς στρατηγικούς χάρτες πορείας για την Ψηφιακή Δεκαετία, οι οποίοι σκιαγραφούν δράσεις για την επίτευξη ψηφιακών στόχων σε ολόκληρη την ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των γυναικών σε ρόλους ΤΠΕ.

Αναδημοσίευση κειμένου: Women in Digital Scoreboard 2024, Digital Skills & Jobs Platform, created by  Laia Güell Paule

Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση

Organization
array(23) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(17) "field_methodology" ["label"]=> string(11) "Methodology" ["name"]=> string(11) "methodology" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(49) "

Πίνακας αποτελεσμάτων

" ["menu_order"]=> int(8) ["instructions"]=> string(86) "Methodological notes, eg. Based/Not based on DIG.COMP, European e-Competence Framework" ["required"]=> int(1) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(29) "group_digital_skills_resource" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(0) ["delay"]=> int(0) ["_name"]=> string(11) "methodology" ["_valid"]=> int(1) }
Methodology

Πίνακας αποτελεσμάτων

Digital skill level
  • Basic
  • Intermediate
  • Advanced
  • Digital Expert
Digital technology / specialisation
  • Digital skills
  • Digital transformation
Country
  • European Union
Industry - Field of Education and Training
  • Generic programmes and qualifications not further defined
Skills resource type
  • Case study
Target audience
  • Digital skills for the labour force.
  • Digital skills for ICT professionals and other digital experts.
  • Digital skills for all
Target group
  • High Achievers
  • Persons requiring employment retraining
Target language
  • English
Type of initiative
  • EU institutional initiative
Διαβάσετε περισσότερα