Οι ψηφιακές τεχνολογίες έχουν αλλάξει βαθιά την προσωπική, επαγγελματική και εκπαιδευτική μας ζωή. Οι αλλαγές στο εκπαιδευτικό τοπίο λόγω της ψηφιακής προόδου είναι εκτεταμένες και ο τομέας της εκπαίδευσης ενηλίκων διερευνά τώρα νέους ρόλους, μεθόδους και υπηρεσίες στη δια βίου μάθηση για να προσεγγίσει καλύτερα τους εκπαιδευόμενους και να καταστήσει τις υπηρεσίες του πιο φιλικές προς τον χρήστη. Πώς όμως μπορούν οι οργανισμοί εκπαίδευσης ενηλίκων, ιδίως όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα της μη τυπικής εκπαίδευσης, να γνωρίζουν αν χρησιμοποιούν στο έπακρο τις ψηφιακές τεχνολογίες;

Το έργο Προώθηση της Ψηφιακής Ενδυνάμωσης των Βιβλιοθηκών στην Ευρώπη (Advancing Digital Empowerment of Libraries in Europe – ADELE), είναι ένα έργο που χρηματοδοτείται από το Erasmus+ και στο οποίο συμμετείχε μια κοινοπραξία εταίρων από το Βέλγιο, τη Βουλγαρία, την Ιρλανδία και την Ιταλία για την ανάπτυξη ενός δωρεάν διαδικτυακού εργαλείου, με στόχο να υποστηρίξει τους οργανισμούς εκπαίδευσης ενηλίκων, να προβληματιστούν σχετικά με τη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και να εντοπίσουν τους τομείς που πρέπει να αναπτύξουν, ώστε να διασφαλίσουν ότι είναι ψηφιακά έτοιμοι και ότι κοιτάνε στο μέλλον.

100 μελέτες περίπτωσης ψηφιακής καινοτομίας

Στο πλαίσιο του έργου ADELE, οι εταίροι του έργου συγκέντρωσαν 100 μελέτες περίπτωσης ψηφιακής καινοτομίας σε δημόσιες βιβλιοθήκες από το δίκτυο ADELE. Η συλλογή καλύπτει βιβλιοθήκες από 18 χώρες της Ευρώπης. Αυτές οι βέλτιστες πρακτικές έχουν συγκεντρωθεί σε μια δημόσια διαθέσιμη βάση δεδομένων με στόχο να δοθεί το έναυσμα για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στις δραστηριότητες μη τυπικής εκπαίδευσης στις δημόσιες βιβλιοθήκες.

Οι χρήστες μπορούν να περιηγηθούν στη βάση δεδομένων και να φιλτράρουν την αναζήτησή τους με βάση:

  • Τομέα επάρκειας-ικανότητας ADELE
  • Χώρα
  • Λέξη κλειδί

Έξι τομείς επάρκειας

Οι  μελέτες περίπτωσης διερευνούν την ψηφιακή καινοτομία των δημόσιων βιβλιοθηκών στους 6 τομείς επάρκειας – ικανότητας της ADELE:

  1. Διαχείριση
  2. Υποδομή, εξοπλισμός, υποστήριξη και πόροι
  3. Συνεχής επαγγελματική ανάπτυξη
  4. Αυτοκριτική σχετικά με τις ψηφιακές ικανότητες
  5. Ευκαιρίες μάθησης σχετικά με τις ψηφιακές ικανότητες για τους χρήστες
  6. Συνεργασία, δικτύωση και κοινότητα

Με τη σύνδεση των μελετών περίπτωσης με τους τομείς επάρκειας της ADELE, στόχος είναι να βοηθηθούν και να εμπνευστούν και άλλοι βιβλιοθηκονόμοι να χρησιμοποιήσουν το εργαλείο και να υλοποιήσουν τις δικές τους πρωτοβουλίες!

Προβολή 20 μελετών περίπτωσης

Οι εταίροι δημιούργησαν επίσης ένα φυλλάδιο με 20 βέλτιστες πρακτικές από τη συλλογή των 100 μελετών περίπτωσης. Κάθε μία από τις 100 μελέτες που συλλέχθηκαν περιέχει τα δικά της στοιχεία καινοτομίας. Οι 20 βέλτιστες πρακτικές που επιλέχθηκαν για το φυλλάδιο παρέχουν ένα εύρος θεμάτων, τοποθεσιών, πόρων, μεγεθών βιβλιοθηκών, καθώς και διαφορετικά στοιχεία καινοτομίας και τη δυνατότητα αναπαραγωγής των βέλτιστων πρακτικών σε άλλα πλαίσια.

Η συλλογή των 100 μελετών περίπτωσης διατίθεται στα αγγλικά, αλλά το φυλλάδιο μεταφράστηκε στα γερμανικά, τα βουλγαρικά και τα ιταλικά.

Σχετικά με το εργαλείο ADELE

Το έργο ADELE ανέπτυξε ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης που απευθύνεται σε διευθυντές βιβλιοθηκών, προσωπικό βιβλιοθηκών, χρήστες βιβλιοθηκών ώστε να τους βοηθήσει να αξιολογήσουν την ψηφιακή ετοιμότητα της βιβλιοθήκης τους. Το συγκεκριμένο εργαλείο βασίζεται στο εργαλείο SELFIE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τα σχολεία και δοκιμάστηκε σε ένα δίκτυο 100 ευρωπαϊκών βιβλιοθηκών.

Το στιγμιότυπο που παράγεται από αυτό το εργαλείο θα χρησιμεύσει ως σημείο εκκίνησης για τις βιβλιοθήκες ώστε να εντοπίσουν πού μπορούν να βελτιώσουν την ψηφιακή τους ετοιμότητα και να εργαστούν ώστε να την βελτιώσουν. Καθώς το εργαλείο παρέχει στιγμιαία εικόνα της κατάστασης μιας βιβλιοθήκης, η αξιολόγηση μπορεί να γίνει ξανά για να αξιολογηθεί η πρόοδος που έχει σημειωθεί. Το εργαλείο είναι διαθέσιμο στα αγγλικά, ιρλανδικά, ιταλικά, γερμανικά και βουλγαρικά.

Μάθετε περισσότερα για το ADELE επισκεπτόμενοι τον ιστότοπο του έργου.

Αναδημοσίευση κειμένου: ADELE: Discover 100 Case studies of digital innovation in European public libraries. Digital Skills & Jobs Platform, created by Juliette Chalant Devlesaver

Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση

Organization
array(23) { ["ID"]=> int(0) ["key"]=> string(17) "field_methodology" ["label"]=> string(11) "Methodology" ["name"]=> string(11) "methodology" ["aria-label"]=> string(0) "" ["prefix"]=> string(3) "acf" ["type"]=> string(7) "wysiwyg" ["value"]=> string(58) "

Συλλογή μελετών περίπτωσης

" ["menu_order"]=> int(8) ["instructions"]=> string(86) "Methodological notes, eg. Based/Not based on DIG.COMP, European e-Competence Framework" ["required"]=> int(1) ["id"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["conditional_logic"]=> int(0) ["parent"]=> string(29) "group_digital_skills_resource" ["wrapper"]=> array(3) { ["width"]=> string(0) "" ["class"]=> string(0) "" ["id"]=> string(0) "" } ["default_value"]=> string(0) "" ["tabs"]=> string(3) "all" ["toolbar"]=> string(4) "full" ["media_upload"]=> int(0) ["delay"]=> int(0) ["_name"]=> string(11) "methodology" ["_valid"]=> int(1) }
Methodology

Συλλογή μελετών περίπτωσης

Digital skill level
  • Basic
  • Intermediate
Digital technology / specialisation
  • Digital skills
Country
  • European Union
Industry - Field of Education and Training
  • Education not further defined
  • Library, information and archival studies
Skills resource type
  • Case study
Target audience
  • Digital skills in education.
  • Digital skills for all
Target group
  • Persons who have completed tertiary education (EQF 7)
  • Persons with 0-3 years work experience
  • Persons who have completed tertiary education (EQF 8)
  • Persons with 3-10 years work experience
  • Persons with 10+ years work experience
Target language
  • Bulgarian
  • English
  • German
  • Italian
Type of initiative
  • International initiative
Διαβάσετε περισσότερα