DSJP — Έκθεση για την κατάσταση της ψηφιακής δεκαετίας 2024 | Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Στις 2 Ιουλίου 2024, η Επιτροπή δημοσίευσε τη δεύτερη ετήσια Έκθεση σχετικά με την Κατάσταση της Ψηφιακής Δεκαετίας, η οποία αξιολογεί την πρόοδο —τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο — προς την επίτευξη των σκοπών και των στόχων που ορίζονται στο Πρόγραμμα Πολιτικής για την Ψηφιακή Δεκαετία 2030.

Η έκθεση διερευνά τις βασικές κινητήριες δυνάμεις και τις προκλήσεις για την επίτευξη του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου γεωπολιτικού παραδείγματος, την προώθηση της ανταγωνιστικότητας σε ένα σύνθετο οικονομικό πλαίσιο, την είσοδο σε μια νέα εποχή που διαμορφώνεται από την Παραγωγική ΤΝ και τη διατήρηση της συμμετοχής των ανθρώπων και των κοινωνιών σε ένα όλο και πιο υβριδικό πλαίσιο.

Η κατάσταση της Ψηφιακής Δεκαετίας 2024

Η Έκθεση του 2024 καλεί τα κράτη μέλη να ενισχύσουν τη δράσή τους, ώστε να είναι πιο ενεργά, καθώς η επίτευξη των στόχων της ψηφιακής δεκαετίας στις ψηφιακές υποδομές, τις επιχειρήσεις, τις δεξιότητες και τις δημόσιες υπηρεσίες είναι ζωτικής σημασίας για τη μελλοντική οικονομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή της ΕΕ. Στο πλαίσιο αυτό, η Επιτροπή διατύπωσε, επίσης, ανά χώρα ειδικές και οριζόντιες συστάσεις για κάθε κράτος μέλος της ΕΕ με σκοπό την αντιμετώπιση των ελλείψεων που εντοπίστηκαν.

Η Έκθεση αποτυπώνει ότι πρέπει να καταβληθούν σημαντικές προσπάθειες για την επίτευξη των στόχων για το 2030 όσον αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες: μόνο το 55,6 % του πληθυσμού της ΕΕ διαθέτει τουλάχιστον βασικές ψηφιακές δεξιότητες και, με τον τρέχοντα ρυθμό, ο αριθμός των ειδικών ΤΠΕ θα φθάσει μόλις τα 12 εκατομμύρια έως το 2030 — πολύ χαμηλότερος από τον στόχο των 20 εκατ. ευρώ. Εν μέσω της γήρανσης του πληθυσμού και μιας κοινωνίας ολοένα και πιο προσανατολισμένης στην τεχνολογία καθώς και του αυξανόμενου ανταγωνισμού για ανεύρεση ταλέντων με ψηφιακές δεξιότητες, η Έκθεση θεωρεί ότι χρειάζεται ένα πιο συνεκτικό και στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων, διακυβέρνησης και ανάπτυξης ικανοτήτων για αποτελεσματικές και χωρίς αποκλεισμούς ψηφιακές δεξιότητες και ανάπτυξη ταλέντων.

Τα κράτη μέλη θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στις επενδύσεις στην ψηφιακή εκπαίδευση και στις δεξιότητες, σύμφωνα με τη σύσταση του Συμβουλίου για τη βελτίωση της παροχής ψηφιακών δεξιοτήτων και ικανοτήτων στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, συμπεριλαμβανομένων στοχευμένων πολιτικών για τις ομάδες που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη. Ειδικότερα, τα κράτη μέλη θα πρέπει να στηρίξουν την έγκαιρη έκθεση των νέων, ιδίως των κοριτσιών, στους τομείς STEM, να προωθήσουν την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση (VET) και τη διά βίου μάθηση στον τομέα των ΤΠΕ, να αυξήσουν την ακαδημαϊκή προσφορά σε προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες, να διευκολύνουν τη συνεργασία μεταξύ ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, να ενισχύσουν την ενσωμάτωση της βιομηχανίας και τέλος να προωθήσουν την πολυμορφία και την ένταξη, ιδίως των γυναικών.

Περισσότερες πληροφορίες

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δέσμη μέτρων για την κατάσταση της ψηφιακής δεκαετίας του 2024 διατίθενται στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Βλ. επίσης τα Παραρτήματα της δημοσίευσης με πληροφορίες που εστιάζουν σε συγκεκριμένους τομείς: Ανακοίνωση, Παράρτημα I — Competitiveness and sovereignty, people, smart greening, policy coherence and synergies, και δείτε απευθείας τo έγγραφο εργασίας των Υπηρεσιών της Επιτροπής στο Staff Working Document (SWD).

Αναδημοσίευση κειμένου: Commission publishes 2024 State of the Digital Decade Report, Digital Skills & Jobs Platform, created by Galina Misheva

Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση

Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
  • Ενδιάμεσο
  • Προχωρημένο
  • Επαγγελματίας/Ειδικός ΤΠΕ
Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence)
  • Κυβερνοασφάλεια (Cybersecurity)
  • Διαδίκτυο των πραγμάτων (Internet of things)
  • Μεγάλα δεδομένα (Big data)
  • Αλυσίδα συστοιχιών (Blockchain)
  • Ρομποτική (Robotics)
  • Επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality)
  • Εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality)
  • Υπολογιστική Υψηλής Απόδοσης (High Performance Computing)
  • Μηχανική Μάθηση (Machine Learning)
  • Υπολογιστική Νέφους (Cloud Computing)
  • 5G
  • Τηλεπικοινωνίες
  • WiFi
  • Κβαντική Υπολογιστική
  • Λογισμικό (Software)
  • Ανάπτυξη εφαρμογών για φορητές συσκευές
  • Ανάπτυξη διαδικτυακών εφαρμογών (Web Development)
  • Μικροηλεκτρονική
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Χώρα
  • Ευρωπαϊκή Ένωση
Είδος πρωτοβουλίας
  • Θεσμική πρωτοβουλία της ΕΕ
Διαβάσετε περισσότερα