Η αναμονή τελείωσε ! Ανακοινώθηκαν οι νικητές των Ευρωπαϊκών Βραβείων Ψηφιακών Δεξιοτήτων 2024: 5 έργα από όλη την Ευρώπη επαναφέρουν το τρόπαιο για τις βέλτιστες πρακτικές στις 5 κατηγορίες βραβείων.
Στις 4 Ιουλίου στις Βρυξέλλες, κατά τη διάρκεια της τελετής απονομής των βραβείων EDSA24, η Rehana Schwinninger-Ladak, Προϊσταμένη του τμήματος «Διαδραστικές τεχνολογίες, ψηφιακές τεχνολογίες για τον πολιτισμό και την εκπαίδευση», της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, απένειμε τα βραβεία σε 5 εξαιρετικά έργα που υποστηρίζουν με επιτυχία τους Ευρωπαίους στην απόκτηση των θεμελιωδών — και προηγμένων — ψηφιακών δεξιοτήτων που χρειάζονται.
Οι φετινοί νικητές προέρχονται από ένα ζωντανό και ποικίλο μείγμα έργων και οργανισμών, αναδεικνύοντας τη συναρπαστική πρόοδο στις ψηφιακές δεξιότητες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Οι νικητές περιλαμβάνουν τα πάντα, από συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα έως τοπικές προσπάθειες βάσης, καθώς και ομάδες πολιτών, τοπικά σχολεία και κοινοπραξίες κορυφαίων τεχνικών πανεπιστημίων της ΕΕ.
Και τα βραβεία απονέμονται σε …
Δεξιότητες κυβερνοασφάλειας: Hele Norge øver — Secure Practice
«Πώς θα αντιδρούσατε αν ξυπνούσατε με μια κυβερνοεπίθεση στην εταιρεία όπου εργάζεστε;» ρωτά ο Erlend Andreas Gjære, συνιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Secure Practice. «Το πρόβλημα είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν τι να κάνουν επειδή δεν έχουν λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση».
Η Secure Practice παρέχει εργαλεία που βασίζονται σε δεδομένα για την καλλιέργεια της ασφάλειας μεταξύ των συναδέλφων σε ένα χώρο εργασίας. Υποστηριζόμενη από επεκτάσιμες υπηρεσίες cloud, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο ρόλο των εργαζομένων στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Το έργο επιλέχθηκε ως νικητής αυτής της κατηγορίας επειδή αντιμετωπίζει ένα κρίσιμο κενό στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο: η έλλειψη κατάλληλης εκπαίδευσης μεταξύ των εργαζομένων. Η εκστρατεία τους σε επίπεδο ΕΕ για διαδραστικές ασκήσεις ετοιμότητας φέρνει σε επαφή επαγγελματίες ΤΠΕ και ειδικούς ασφάλειας για να εκπαιδεύσουν, να ανταλλάξουν προοπτικές και να μάθουν συνεργατικά, ενισχύοντας σημαντικά τη συνολική στάση ασφάλειας των οργανισμών.
Ψηφιακές δεξιότητες στην εκπαίδευση: CitizenCode
Το CitizenCode είναι μια πρωτοβουλία που δρομολογήθηκε από την TRALALERE το 2021 για να καταστήσει την ψηφιακή κουλτούρα, τις δεξιότητες και τις θέσεις εργασίας προσβάσιμη σε όλους, από το δημοτικό και το γυμνάσιο και εφεξής.
Το CitizenCode υποστηρίζει παιδιά, εφήβους και εκπαιδευτικούς, με βασικές ψηφιακές δεξιότητες και κατανόηση των βασικών στοιχείων του ψηφιακού πολιτισμού — με έμφαση στις ψηφιακές θέσεις εργασίας. Το έργο δίνει έμφαση στην προώθηση της ποικιλομορφίας στην τεχνολογία, συμπεριλαμβάνοντας τα κορίτσια και τις περιθωριοποιημένες ομάδες στην προσέγγισή του. Το CitizenCode κέρδισε το βραβείο Ψηφιακών Δεξιοτήτων στην Εκπαίδευση για τις προσπάθειές του να καταστήσει την ψηφιακή κουλτούρα, τις δεξιότητες και τις σταδιοδρομίες προσβάσιμες στους μαθητές από την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μετά. Η έμφαση του CitizenCode στην πολυμορφία και την ένταξη, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με οργανισμούς όπως η HandiTech για την υποστήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες, αντιμετωπίζει σημαντικά κενά στην ψηφιακή εκπαίδευση και προετοιμάζει ένα ευρύ φάσμα μαθητών για την ψηφιακή αγορά εργασίας.
Ψηφιακή αναβάθμιση δεξιοτήτων @Work: Ψηφιακή ένταξη — Digitální inkluze
Η Digital Inclusion, των Česko.Digital και Notum, δημιουργεί μια εκπαιδευτική πλατφόρμα για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των κοινωνικών λειτουργών στην Τσεχική Δημοκρατία.
Η πρωτοβουλία αυτή έχει ως στόχο να βοηθήσει τους κοινωνικούς λειτουργούς να παρέχουν καλύτερη ψηφιακή στήριξη στους πελάτες τους και να βελτιώσει τις ψηφιακές δεξιότητες των ψηφιακά αποκλεισμένων και ευάλωτων ατόμων, οι οποίοι αποτελούν το 30 % του πληθυσμού. Η ψηφιακή ένταξη ενισχύει τον ψηφιακό γραμματισμό μεταξύ των κοινωνικών λειτουργών και των πελατών, αντιμετωπίζοντας κρίσιμες ανάγκες για ψηφιακά αποκλεισμένους πληθυσμούς. Αναγνωρισμένη για τον αντίκτυπό της, η Ψηφιακή Ένταξη προωθεί την ανεξαρτησία και την ευημερία των ευάλωτων ατόμων στην Τσεχική Δημοκρατία μέσω της αποτελεσματικής ψηφιακής εκπαίδευσης και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το έργο είναι ο νικητής της κατηγορίας Digital Upskilling @ Work.
Γυναίκες με σταδιοδρομία ΤΠΕ: Women Go Tech
Το «Women Go Tech» είναι μια ΜΚΟ με έδρα τη Λιθουανία, αποστολή της οποίας είναι να καθοδηγεί τις γυναίκες προς την κατεύθυνση της σταδιοδρομίας στον τομέα της τεχνολογίας μέσω συνεδριών καθοδήγησης, παροχής περιεχομένου, διοργάνωσης εκδηλώσεων και οικοδόμησης κοινοτήτων.
Το «Wοmen Go Tech» δίνει τη δυνατότητα στις γυναίκες να εισέλθουν στον τομέα της τεχνολογίας μέσω συνεδριών καθοδήγησης με επικεφαλής επαγγελματίες του κλάδου, επιμελημένο τεχνολογικό περιεχόμενο, ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις και μια υποστηρικτική κοινότητα. Ο οργανισμός έχει γίνει ένας ζωτικής σημασίας εταίρος για τις επιχειρήσεις, βοηθώντας τις γυναίκες να περιηγηθούν και να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του τομέα. Η πρωτοβουλία αυτή ανταποκρίνεται σε μια πραγματική ανάγκη στον τομέα των ΤΠΕ: η υποεκπροσώπηση των γυναικών στον τομέα των ΤΠΕ στη Λιθουανία και στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Το «Wοmen Go Tech» στοχεύει στην επέκταση στις περιοχές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης με έμφαση στην Πολωνία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Ρουμανία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία. Το έργο «Women Go Tech», αναγνωρίστηκε με τα βραβεία EDSA24 στο βραβείο Women in ICT Careers Award, λόγω των σημαντικών προσπαθειών του για την αντιμετώπιση της υποεκπροσώπησης των γυναικών στον τομέα της τεχνολογίας.
Ένταξη στον ψηφιακό κόσμο: ReDI School of Digital Integration
Tο ReDI School of Digital Integration, το οποίο ιδρύθηκε το 2015, είναι ένα μη κερδοσκοπικό σχολείο τεχνολογίας που προσφέρει στους μετανάστες και τους περιθωριοποιημένους ντόπιους ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση. Το σχολείο παρέχει υψηλής ποιότητας κωδικοποίηση και βασικά μαθήματα υπολογιστών παράλληλα με ένα ξεχωριστό πρόγραμμα σταδιοδρομίας και καθοδήγησης.
Αυτό περιλαμβάνει ευκαιρίες για συνεργασία με εταιρείες τεχνολογίας, νεοφυείς επιχειρήσεις και ηγέτες της βιομηχανίας. Η αποστολή του ReDI School είναι να εξοπλίσει τους μαθητές με βασικές ψηφιακές δεξιότητες, να προωθήσει μια νοοτροπία ανάπτυξης, να ενισχύσει τις δυνατότητες σταδιοδρομίας και να οικοδομήσει ένα ισχυρό δίκτυο επαγγελματιών της τεχνολογίας. Περισσότεροι από 1.500 εμπειρογνώμονες πληροφορικής από περισσότερες από 30 χώρες εκπαιδεύονται κάθε εξάμηνο ως προπονητές, μέντορες ή δάσκαλοι, καθιστώντας το δίκτυο ReDI μια συναρπαστική επιτυχία και ενθαρρύνοντας όλο και περισσότερους ανθρώπους να ξεκινήσουν τη σταδιοδρομία τους. Το δίκτυο υποστήριξης σταδιοδρομίας του ReDI γεφυρώνει επίσης το χάσμα μεταξύ των εταιρειών που αναζητούν ταλέντα και των ατόμων που αναζητούν εργασία και βοηθά τους μαθητές να γίνουν παίκτες με αυτοπεποίθηση στον κόσμο της εργασίας. Επομένως, δεν είναι περίεργο ότι το έργο επιλέχθηκε ως ο νικητής για την κατηγορία Inclusion in the Digital World.
Εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Πλατφόρμας Ψηφιακών Δεξιοτήτων & της Απασχόλησης απευθύνουμε τις θερμές ευχαριστίες μας στο σύνολο των 267 έργων, οργανισμών και πρωτοβουλιών που έλαβαν μέρος φέτος. Η αφοσίωσή σας στην προώθηση των ψηφιακών δεξιοτήτων σε ολόκληρη την Ευρώπη είναι πραγματικά αξιέπαινη. Κάθε εφαρμογή παρουσίασε την καινοτομία, τη δέσμευση και τον βαθύ αντίκτυπο στις κοινότητές μας.
Γιορτάζουμε τα επιτεύγματά σας και ανυπομονούμε να δούμε τον συνεχή αντίκτυπο του έργου σας σε ολόκληρη την ήπειρό μας. Σας ευχαριστούμε για τις εμπνευσμένες συνεισφορές σας στο Ευρωπαϊκό ψηφιακό τοπίο!
Αναδημοσίευση κειμένου: Who are the winners of the European Digital Skills Awards 2024?, Digital Skills & Jobs Platform, created by Ginevra Santini
Επιμέλεια μετάφρασης: Εθνική Συμμαχία για τις Ψηφιακές Δεξιότητες & την Απασχόληση