Ο 6ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση επικεντρώθηκε φέτος στη Θεματική Ενότητα της Τεχνητής Νοημοσύνης, και είχε ως στόχο, μέσω της συγγραφής ανοιχτού κώδικα και της χρήσης ανοιχτών τεχνολογιών, να βοηθήσει μαθήτριες, μαθητές και εκπαιδευτικούς να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες και να γίνουν δημιουργοί λύσεων και όχι απλοί καταναλωτές ψηφιακών υπηρεσιών. Τώρα, περιμένουμε τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.

Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.

Εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα συμμετείχαν στον 6ο Διαγωνισμό με την πολύτιμη στήριξη των εκπαιδευτικών τους, πειραματιζόμενοι και μαθαίνοντας με ανοιχτές τεχνολογίες. Πάνω από 2000 μαθητές και 360 εκπαιδευτικοί δήλωσαν συμμετοχή με 173 ομάδες από όλες τις περιφέρειες της χώρας, ενώ σε 140 ομάδες μαθητών που συνέχισαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού χορηγήθηκε ο εξοπλισμός για να υλοποιήσουν το έργο τους.

Οι εκπαιδευτικοί που επιβλέπουν ομάδες μαθητριών και μαθητών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό πρότειναν να αξιοποιήσουν τις οδηγίες και τις προτάσεις που διακρίθηκαν στον προηγούμενο διαγωνισμό ως υπόδειγμα για τη σύνταξη των προτάσεών τους.

Ο διαγωνισμός διεξάγεται από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών, με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.

Θεματική ενότητα του 6ου Διαγωνισμού: Τεχνητή Νοημοσύνη στην Τάξη

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence-AI) είναι ήδη εδώ, αναπτύσσεται και εξαπλώνεται με γρήγορο ρυθμό. Τα παιδιά του σήμερα είναι η πρώτη γενιά των οποίων η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση διαμεσολαβούνται όλο και περισσότερο από εφαρμογές και συσκευές που λειτουργούν με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης.

Αποτελούν επίσης τη γενιά για την οποία οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη – όπως το αυξανόμενο ψηφιακό χάσμα, ο αυτοματισμός εργασίας και οι παραβιάσεις της ιδιωτικής ζωής – πρέπει να αντιμετωπιστούν προτού γίνουν ακόμη πιο επικίνδυνοι για το μέλλον.

Στόχος του φετινού διαγωνισμού ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν τι είναι η τεχνητή νοημοσύνη και πώς λειτουργεί, και να εξερευνήσουν τις δυνατότητες αλλά και τους κινδύνους αυτής της απίστευτης τεχνολογίας.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποίησαν ανοιχτές τεχνολογίες, υλικά και εκπαιδευτικούς πόρους και μέσα από δραστηριότητες συμμετοχικής δημιουργίας σχεδίασαν τρόπους με τους οποίους θα αναμορφώσουν τις καθημερινές συνήθειες των ίδιων και της κοινότητάς τους. Μαθήτριες, μαθητές κι εκπαιδευτικοί ανακάλυψαν νέες μορφές παρέμβασης στα περιβαλλοντικά ζητήματα μέσα από τα τεχνουργήματα που δημιούργησαν.

Όλες οι κατασκευές και το ανοιχτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο του διαγωνισμού θα διατίθενται για επανάχρηση και περαιτέρω αξιοποίηση στην εκπαίδευση.

Στην επίσημη ιστοσελίδα του Διαγωνισμού, openedtech.ellak.gr, μπορείτε να δείτε όλα τα έργα που υλοποίησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες, τα οποία διαθέτουν ελεύθερες άδειες χρήσης ώστε να χρησιμοποιούνται ως εκπαιδευτικό υλικό από όλα τα σχολεία.

Δείτε τις ομάδες που διακρίθηκαν εδώ και τις ομάδες που συμμετείχαν στη 2η φάση του Διαγωνισμού εδώ.

Ψηφιακή τεχνολογία/εξειδίκευση
  • Ψηφιακές δεξιότητες
Επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων
  • Βασικό
  • Ενδιάμεσο
Χώρα
  • Ελλάδα
Είδος πρωτοβουλίας
  • Εθνική πρωτοβουλία
Διαβάσετε περισσότερα